twirlingclub.

Wij zijn een hechte groep enthousiaste meisjes die wekelijks samenkomen om te dansen met een baton, twirlen genaamd. Twirling is een showsport waarin met de baton tijdens gymnastiek- en dansoefeningen op ritmische muziek gewerkt wordt.

Naast onze optredens samen met de fanfare nemen we ook deel aan allerlei twirlingwedstrijden. Voor de wedstrijden en de optredens in zaal, bijvoorbeeld het Nieuwjaarsfeest, Lenteconcert... combineren we dans niet alleen met een baton maar ook met andere accessoires zoals een lint, bal of hoepel.

​

Lijkt twirlen iets voor jou? Vanaf de leeftijd van 6 jaar verwelkomen we je graag in onze groep. De baton en de twirlerkledij krijg je gratis van de vereniging ter beschikking. Een training en t-shirt met logo van de groep is door de leden zelf aan te kopen. Onze coaches kan je rechtstreeks bereiken via dit emailadres.

​

We trainen wekelijks op vrijdagavond van 18u00 tot 21u00 in de turnzaal van de Gemeenteschool, Kerkhofplein 3 te Heestert. Op woensdagavond om de 2 weken is er van 18u00 tot 20u00 een extra training voor solo en duo teams voorzien, waar ze zich samen met het kleine team op onze wedstrijddeelnames voorbereiden.

​

We behaalden met onze Twirlingclub tijdens onze wedstrijddeelnames al meerdere prijzen, en werden ook al een paar keer tot Nationaal Kampioen gekroond. Bovendien werden we al meerdere keren geselecteerd om aan de Champions Trophy, dé twirlerwedstrijd België-Nederland deel te nemen, en konden we ook daar al een kampioenstitel in de wacht slepen.

StrokeJessica.png

Jessica Djelti

Hallo, ik ben Jessica Djelti en in 1990-1991 maakte ik voor het eerst kennis met de baton, toen ik als klein kleutertje met mijn paar jaar ouder buurmeisje mee mocht naar de majorette les. Mijn eerste stappen als coach zette ik in 2013 toen Cindy intern een docentencursus gaf. 2014 is ook het jaar waarin ik besloten heb om zelf met actief twirlen te stoppen en mij volledig op het coachen toe te leggen.

We zijn een heel hechte groep en ik heb velen zien groeien, niet alleen letterlijk, maar ook als persoon en in het twirlen zelf. Dat is mijn drijfkracht als coach, daarvoor doe ik het. Bijdragen tot de groei van iemand, die lach bij een oefening die voor het eerst lukt, steun bieden bij een routine die minder ging, kunnen overbrengen van een passie, motiveren, er zijn als vriend/coach...

Ik probeer me ook nog steeds bij te scholen en volg zoveel mogelijk de workshops en opleidingen van VLAMO. Zo volgde ik de verschillende gradenopleidingen en behaalde ik in 2017-2018 mijn docentendiploma. Ook volgde ik de juryopleiding en probeer ik zoveel mogelijk bij te leren door te jureren op wedstrijden. Naast het coach zijn, ben ik ook voorzitter van de stuurgroep VLAMO Majo/Twirl West-Vlaanderen en lid van Majo/Twirl nationaal.

StrokeCindy.png

Cindy Cousaert

Mijn naam is Cindy. Ik ben al twirler/majorette sinds 1985. Sinds 1991 was ik de hoofdmajorette van de groep. Lesgeefster/trainster werd ik in 1996 na 3 jaar opleiding. Ik ben nog steeds coach in de groep, maar laat de optredens en de wedstrijden aan de jongere generatie over.

Ik beschik ook over een pedagogisch diploma.

Specialiteit: groepsshows maken voor zaaloptredens zoals het Nieuwjaarsfeest en het Lenteconcert. Samen met de wedstrijden van onze jongste leden en de choreografie voor onze duo accessoires.

StrokeSabrina.png

Sabrina Beunens

Ik ben Sabrina. Ik ben gestart met het twirlen toen ik pas 6 jaar was (1997). Ik was toen het jongste lid van de bende. Intussen ben ik al sinds 2014 coach in onze twirlinggroep.

Ik neem de jongste leden onder mijn vleugels en leer hen het plezier van het twirlen aan. Daarnaast train ik zelf ook nog mee en kan je mij nog steeds op de wedstrijdvloer terug vinden.

Op de trainingen vind ik plezier en samenhorigheid zeer belangrijk. Voor mij is het altijd thuiskomen op de training. Doorheen de jaren zijn we elkaar door en door leren kennen waardoor we een hechte groep zijn geworden.

Nieuwe leden worden door ons altijd goed opgevangen, en eenmaal de twirlingmicrobe jou vast heeft, dan laat deze jou niet meer los.